Yapay zekayı kullanarak İzmir’i çocuk gözüyle anlattılar

İzmir’de Dijital Hikaye Atölyesi: Çocuklar Hayallerini Teknolojiyle Buluşturdu

İzmir’de gerçekleştirilen ‘Hayalden Kitaba: Düşlerini Kodlayan Çocuklar Atölyesi’ projesine 4 pilot okuldan 5’inci sınıf öğrencileri katıldı. Bu atölye sayesinde çocuklar, hayal güçlerini kullanarak kaleme aldıkları hikayeleri yapay zeka araçlarıyla dijital formata dönüştürme fırsatı buldular. EBA İçerik Geliştirme Ekibi Robokod Hayalden Kitaba: Düşlerini Kodlayan Çocuklar Atölyesi Koordinatörü Gürnüş Öztürk, projenin odak noktasında İzmir’in ve çocukların olduğunu vurgulayarak, çocukların doğal olarak teknolojiyi benimsediklerini belirtti. Öğrencilerden İzmir’i anlatmalarını ve kentle ilgili hikayeler oluşturmalarını istediklerini dile getiren Öztürk, öğrencilerin farklı unsurlar üzerinde araştırmalar yaparak kendi karakterlerini yarattıklarını ifade etti. Her öğrencinin kendine özgü kahramanı olduğunu ve bu kahramanlar aracılığıyla öykülerini dijital ortama taşıdıklarını belirten Öztürk, öğrencilerin hikayelerini oluştururken İzmir’in tarihi yerlerinden, yiyeceklerinden ve folklorundan ilham aldıklarını paylaştı.

‘Hayal Güçlerini Kullandılar’

Öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak mekanları ve kahramanları tasarladıklarını belirten Gürnüş Öztürk, projenin sonunda dijital ortamda bir kitabın yayınlanacağının müjdesini verdi. Öğrencilerin yazdıkları hikayelerin diğer çocuklar tarafından okunabileceğini vurgulayan Öztürk, bu sayede öğrencilerin hikayelerini daha geniş bir kitleyle paylaşma fırsatı bulacağını söyledi.

‘Yazdıklarını İlk Kez Farklı İnsanlar da Okuyacak’

30 Ağustos Ortaokulu Bilişim Öğretmeni Fatma Kırcalı, projeye başladıklarında öğrencilerin teknolojiye adapte olabileceğine dair endişeler taşıdığını ancak öğrencilerin projeyi büyük bir ilgiyle karşıladığını söyledi. Öğretmenlerin de Canva kursları aldığını ve öğrencilerin bu programdan en iyi şekilde faydalandığını belirten Kırcalı, öğrencilerin yazılı içeriklerini yapay zeka araçlarıyla görselleştirmenin hikayelerini daha etkileyici hale getirdiğini aktardı.

Türkçe Öğretmeni Neşe Kaya Toker, öğrencilerin proje sayesinde yazmaya olan ilgilerinin arttığını ve hikaye yazmanın ötesinde hikayelerini paylaşmanın heyecan verici olduğunu kaydetti.

‘Yavru Bir Serçenin Gözünden İzmir’

Atölyeye katılan 5’inci sınıf öğrencileri de projeye verdikleri özgün yorumlarla dikkat çektiler. Ali Tuğra Çalışkan, ‘Yer altındaki İzmirli’ isimli hikayesinde kültürel mirasa vurgu yaparak yazmaya ilgi duyduğunu belirtti. Diğer öğrencilerin de İzmir’in tarihi ve kültürel dokusunu kendi bakış açılarıyla yansıttıkları hikayeleri büyük bir heyecanla kaleme aldıkları öğrenildi.

‘Atatürk ile Dertleşen Bir Kız Çocuğunun Hikayesi’

Öğrenciler arasında yer alan Uras Kırhan, Ayşenaz Çatın ve Berrin Sakallıoğlu da kendi özgün hikayelerini yazarak projeye katkıda bulundular. Kırhan’ın ‘İzmir’de Macera’, Çatın’ın ‘Alzheimerlı Anneanne’ ve Sakallıoğlu’nun ‘Sarah Almanya’dan İzmir’e’ isimli hikayeleri, diğer öğrencileri ve öğretmenleri etkilemeyi başardı.

Related Posts

INSTAGRAM SORUN / ARIZA BİLDİRİMİ 20 MAYIS || 24 saatlik veriler yayınlandı! Instagram çöktü mü, dondu mu, ne sorun var?

Instagram çöktü mü, dondu mu, ne sorun var? Instagram’a giriş ve akış yenilemede sorun yaşayanlar merak içerisinde başta belirtilen sorunun cevabına çevrildi. Hemen belirtelim ki son 24 saat içerisinde büyük bir sorun kaydı yapılmadı. Peki, bugün 20 Mayıs Instagram açıldı mı, sorun giderildi mi? İşte merak edilip araştırılan güncel detaylar ve 20 Mayıs hata tespit raporu grafiği…

Olten Filarmoni Orkestrası sezon finalinde Nils Landgren’i ağırlayacak

Olten Filarmoni Orkestrası sezon finalinde Nils Landgren’i ağırlayacak

Sözleşmeli öğretmenlik mülakat yerleri açıklandı mı? Sözleşmeli öğretmenlik mülakat sonuçları nasıl öğrenilecek?

2025 yılı sözleşmeli öğretmenlik mülakat yerleri, adayların ilanı ardından araştırma konusu haline geldi. Peki, Sözleşmeli öğretmenlik mülakat yerleri açıklandı mı? Sözleşmeli öğretmenlik mülakat sonuçları nasıl öğrenilecek?

Büyükşehirin gölgesinden çıkan kültür-sanat: Yerel aktörlere uluslararası destek

Büyükşehirin gölgesinden çıkan kültür-sanat: Yerel aktörlere uluslararası destek

Son dakika hava durumu tahminleri il il | Hafta sonu hava nasıl olacak? Yarın (17 Mayıs) yağmur var mı? Meteoroloji’den İstanbul ve birçok ise yağış uyarısı! Kuvvetli olacak!

Hava durumu tahminleri il il Meteoroloji’nin son dakika raporu ile yayınlandı. Sıcak hava İstanbul’da etkili olurken, hafta sonu için sağanak uyarısı geldi. Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün son hava durumu değerlendirmelerine göre İstanbul, Bursa, Yalova, Düzce ve Zonguldak’ta kuvvetli sağanak yağış görülecek. İstanbul Valiliği’nden yapılan açıklamada ise yağışların gece saatlerinden itibaren kuvvetlenerek cumartesi öğle saatlerine kadar devam edeceği kaydedildi. Öte yandan hava sıcaklığının, kuzey, iç ve doğu kesimlerde 4 ila 6 derece artacağı ve mevsim normallerinin üzerinde seyredeceği tahmin ediliyor. Peki, yarın hava nasıl olacak? Hafta sonu yağmur var mı? İşte, İstanbul, Ankara, İzmir ve il il 17 Mayıs 2025 hava durumu raporu.

14 Mayıs Şans Topu Sonuçları Sorgulama (Canlı çekiliş tıkla hızlı öğren ekranı) | Sisal Şans Milli Piyango Online Şans Topu çekiliş sonuçları belli oldu: 2 milyon 135 bin TL ikramiye devretti!

Şans Topu sonuçları sorgulama ekranı 14 Mayıs 2025 Milli Piyango Online ile erişime açıldı. Şans oyunu meraklılarının heyecanla beklediği Şans Topu’nda haftanın 1. çekilişi, Sisal Şans tarafından 14 Mayıs 2025 Çarşamba günü noter huzurunda gerçekleşti. Milli Piyango TV Youtube kanalından başlayan Şans Topu canlı çekilişinin hemen ardından Şans Topu çekiliş sonuçları ile kazandıran numaralar ilan edildi. Çekilişte, 5+1 bilen çıkmayınca tam 2 milyon 135 bin 358 TL ikramiye devretti. 5 bilen 4 kişi de 32.784,5 TL kazandı. 14 Mayıs Şans Topu sonuçları, Milli Piyango Online Şans Topu sonucu sorgulama ekranı üzerinden öğrenilebilecek. Peki, hangi numaralar kazandırdı? İşte, 14 Mayıs bu akşamki Şans Topu sonuçları online hızlı sorgulama sayfası ve çekiliş sonuçları hakkında bilgiler.